Públic

Descripció de la idea

Atès que l’objectiu és millorar les competències lingüístiques i comunicatives orals en català proposem un joc de paraules: “El boca-orella” o “boca a boca”. El kit s’adreça a joves d’entre 15-18 anys i consisteix a crear oracions que permetin a l’alumnat ampliar vocabulari i millorar els coneixements gramaticals i orals de la llengua catalana.

Paraules gravades amb làser i peces per tall sobre fusta que anirien dins un embalatge amb un disseny juvenil del mateix material que les peces. Dins les capses trobaran categories gramaticals com determinants, adjectius, adv, etc. que els alumnes hauran de relacionar i crear les seves pròpies oracions o deduir el significat de paraules com per ex: Sonsònia

Esbós del prototip

Capsa categories, capsa paraules

Material caixes i peces

• Panell de contraxapat de màxim 5mm de gruix amb una talladora BCN3D Ignis.

Material envoltori d’emmagatzematge

• Plàstic per la seva versatilitat i durabilitat com ABS amb una impressora de filament 3D Sigma

Justificació

El títol que dóna nom a la proposta fa referència a una tècnica de divulgació que permet difondre informació de manera informal i que considerem propera al públic a qui ens adrecem: alumnes d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat. Volem traslladar i millorar el llenguatge que fan servir a les xarxes socials a la taula a través d’un joc que permet adquirir i millorar coneixements i millori les relacions socials entre els alumnes.